02156351156

کودک اوتیسم

رفتار با کودکان اوتیسم

۱۴ بهمن, ۱۴۰۰ - توسعه دهنده

بدون دیدگاه

رفتار با کودکان اوتیسم بسیار ساده اما در عین حال مهم و حیاتی میباشد. آنها حساس تر و آسیب پذیرتر از دیگر کودکان می باشند، بنابر این کوچک ترین واکنش شما از روی عدم آگاهی می تواند به یک کودک اوتیسم ضربه ی روحی شدیدی وارد کند.

1.صبور باشید:

مدتی طول می کشد تا یک کودک اوتیسمی بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند. لازم است شما به عنوان یکی از والدین و یا خواهر و برادر او شمرده صحبت کنید و با لحن تند صحبت نکنید.

2. به او یاد بدهید چگونه بدون حالت تهاجمی عصبانیتش را بیان کند:

حتی کودکان طبیعی هم نمی دانند چطور باید عصبانیت خود را بیان کند! در اینباره هم باید صبوری به خرج بدهید و به تدریج به بیاموزید چگونه بدون اینکه حالت های تهاجمی داشته باشد و یا پرخاش کند خشم خود و دلیل آن را به درستی بیان کند.

What are the Early Signs of Autism? - HealthyChildren.org

3. انعطاف پذیر باشید:

در رفتار با کودکان اوتیسم اجازه ندهید که احساساتتان بابت اینکه کودک شما به درستی ارتباط برقرار نمی‌کند جریحه دار شود. اوتیسمی ها مشکلات زیادی با نشان دادن و کنترل عواطف خود دارند و اغلب بی پرده حرف می زنند. حرف های بی پرده آنها را به دل نگیرید و کمی انعطاف از خود به خرج بدهید.

4. مهربان باشید:

هیچ توضیح اضافه دیگری نمی خواهد که چرا باید با اوتیسمی ها مهربان باشید. آنها نیاز به این دارند که مدام در آغوششان بگیرید، درست مثل بچه های دیگر.

5. عشق و علاقه‌ تان را بروز بدهید:

کودکانی که اوتیسم دارند معمولا در نشان دادن احساسات خود ناتوان هستند اما باید بدانند که شما آنها را دوست دارید. بیشتر به آنها عشق خود را نشان بدهید، بیشتر حمایت‎شان کنید.

کلینیک کاردرمانی و گفتار درمانی شفامهر، با مجهز ترین و بهترین امکانات، آماده آموزش و کمک به کودکان اوتیسم می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *